טכנאי מחשבים עד הבית! תמורה מלאה לכסף שלך!

לקבלת פרטים או הצעות מחיר
צרו קשר והשאירו פרטים

מדוע צריך פתרונות מחשוב לעסקים גדולים?

אפשר היה לחשוב שבית עסק גדול יהיה מוכן מבחינת מערכות מחשוב. האמת היא שלא פעם דווקא עסקים גדולים מהווים טרף קל עבור האקרים שעלולים לגרום לעסק לנזק גדול

יש לבני האדם נטייה לחשוב שגדול יותר הוא בהכרח טוב יותר. בעולם המחשבים (וגם בהרבה דברים אחרים), המציאות לא תמיד עולה בקנה אחד עם התפיסה הזאת. למשל כאשר מדובר בחברות גדולות, אשר מנהלות מאות או אפילו אלפי בני אדם בארץ ומחוצה לה, ניתן היה לחושב שפתרונות המחשוב יהיו מתקדמים ופורצי דרך, אשר לא יאפשרו לפצחנים (האקרים) לפרוץ אל המערכות ולהסב נזק גדול. בפועל הדברים לא תמיד עובדים בצורה הזו, ולראיה חברות ענק שעולות לכותרות לאחר שנפלו קורבן למתקפת כופר של האקרים.

מתן עבד באחת החברות הגדולות אשר נפלו קורבן למתקפת סייבר. "פתרונות מחשוב לעסקים גדולים נראים מבחוץ כמו משהו שאי אפשר לחדור אותו, אבל כמו שפרצה קוראת לגנב בעולם האמיתי, בעולם הסייבר זה אפילו יותר קיצוני. ההאקרים בעצם מחכים לשעת כושר כדי להתקין מערכות זדוניות, אשר גורמות לנזקים אדירים. לא פעם עד שמישהו שם לב לזה שיש איזו אנומליה באלגוריתם של החברה, הנזק שנגרם הוא כל כך גדול, עד שאי אפשר לצמצם אותו והוא הופך גם למשבר יחסי ציבור ולמשבר אמון בין החברה לבין הלקוחות".

מתן יודע על מה הוא מדבר. "עד לא מזמן עבדתי באחת החברות המוכרות בישראל. פתרונות מחשוב לעסקים גדולים זה עניין יקר ברוב המקרים, ועל כן כל דבר היה מגובה וידענו שבמובן הזה יש מי ששומר עלינו. מה שלא ידענו זה שאחד העובדים במחלקת אבטחת מידע הוא מאוד ממורמר ובעקבות אפליה שהרגיש הרבה זמן בחברה, החליט לפגוע בה. בגלל שהוא הכיר את המערכות היטב, הוא ידע איפה נמצא עקב האכילס של החברה וידע גם למה יש סיכוי סביר שישימו לב. בשורה התחתונה, עד שהמתכנתים האחרים עלו על זה, הבחור כבר הספיק להתפטר, לעזוב את הארץ ובעצם לנתק כל קשר. אמנם הנזק שהוא גרם היה מינורי בראייה הכוללת, אבל זה רק מוכיח עד כמה המערכות הן פגיעות".

כדי למנוע מצבים כמו אלו שתיאר מתן, כדאי להטמיע פתרונות מחשוב לעסקים גדולים באופן מבוזר, כולמר שהשליטה לא תהיה במקום אחד בלבד. בדרך הזו, גם אם נגרם נזק כלשהו מתוך החברה או על ידי גורמים חיצוניים, הבקרה על הנזק יכולה להיות גבוהה וההתמודדות איתו יכולה להיות יעילה. התמודדות כגון זו תגרור מזעור נזקים ולא מן הנמנע שהאירוע ישאר בתוך החברה ולא יזלוג לכלי התקשורת, למשקיעים וללקוחות.

אם כן, ההזדמנויות והאפשרויות שמביאה איתה רשת האינטרנט הן בלתי מוגבלות, אולם חשוב לוודא שאותן יכולות לא הופכות להרסניות במיוחד.

 

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לתיקון מחשבים
היחידה לתיקון מחשבים

חרטנו על דגלנו להביא שינוי בשוק ולהפוך את כל העולם המחשוב לזול ונגיש הרבה יותר.

הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!