טכנאי מחשבים עד הבית! תמורה מלאה לכסף שלך!

לקבלת פרטים או הצעות מחיר
צרו קשר והשאירו פרטים

ניקוי זבל מהמחשב

אם השימוש שלכם במחשב הנייד/נייח האישי שלכם הוא כמעט יומיומי, וודאי שמתם לב לכל שינוי שמתרחש בו כמו הפיכתו לאיטי ומסורבל יותר מהרגיל. למעשה, ניתן להבחין בשיבושים בתפקוד המחשב כבר בהפעלתו הראשונית, כאשר טעינת מערכת ההפעלה של המחשב לוקחת יותר זמן מהרגיל וכן כל פעולה נוספת שמתבצעת במחשב.

במידה והחיבור לרשת האינטרנט תקין ומציג מהירות העלאה והורדה תקינה, מדובר ככל הנראה על קבצים כבדים ומיותרים הקיימים במחשב ומסרבלים את עבודתו השוטפת. במקרים כאלו יש לבצע ניקוי זבל מהמחשב כדי להחזיר אותו לפעולה תקינה ומהירה, ובאופן כללי כדי לשפר את ביצועי המחשב. איך עושים זאת ומה החשיבות בכך? נרחיב על כך במדריך הנוכחי.

זבל במחשב – למה הכוונה?

אנחנו רגילים להשתמש במונח "זבל" לפסולת אורגנית, תעשייתית וכו' שאין לנו כל שימוש בה ולכן יש להשליכה לפח. במקרה של מחשבים, המונח זבל מתייחס גם הוא לפסולת הקיימת במחשב שיש להיפטר ממנה כאשר אותו זבל הוא למעשה קבצים מיותרים שיש למחוק. לחיצה על כפתור ההפעלה של המחשב גורמת למערכת ההפעלה לשמור קבצים חיוניים וזמניים על גבי הדיסק הקשיח, ומכיוון שמדובר על קבצים שנועדו לשימוש זמני יש להסירם מהמחשב כדי למנוע הצטברות הולכת וגדלה של קבצים אלו בכל הפעלה של המחשב.

כאשר נוצרת הצטברות של קבצים זמניים, ובאופן כללי קבצים רבים הנשמרים על הדיסק הקשיח של המחשב, אלו מכבידים על דרך פעולתו השוטפת של המחשב וכך הוא הופך להיות איטי ומסורבל יותר.

מה החשיבות של ניקוי זבל מהמחשב?

כאמור, כיוון שאותם קבצים זמניים נשמרים באופן אוטומטי אך אינם נמחקים לאחר שימוש בהם, מצטברים הרבה מאוד קבצים זמנייםעד כמה חשוב לנקות את הזבל מהמחשב המעמיסים על פעולת המחשב. אותם קבצים זמניים כבר אינם נחוצים לשימוש ולכן הם מוגדרים כקובצי זבל שיש להיפטר מהם, וכך למעשה לאפשר "לשחרר" מעט את המחשב ולפנות ממנו מקום ושטח אחסון לקבצים זמניים או קבועים נוספים שישמרו בדיסק הקשיח. ללא ניקוי זבל מהמחשב בצורה שוטפת ביצועי המחשב יפגעו, וכך השימוש במחשב יהפוך להיות פחות נוח ופרקטי.

ניקוי זבל מהמחשב בצורה ידנית

בכדי להיפטר מאותם קבצי זבל מיותרים המעמיסים על המחשב, ניתן לבצע פעולות ניקוי ידניות או אוטומטיות עליהן נרחיב בהמשך. ניקוי זבל מהמחשב בצורה ידנית מאפשר לשלוט על מחיקת כל הקבצים בצורה ידנית, וכך לוודא מראש כי הקבצים שנמחקים אכן מיותרים וניתן להיפטר מהם לאלתר. לשם כך יש לחפש במחשב את תיקיית הקבצים הזמניים (TEMP), לפתוח ולסרוק את הקבצים בתיקייה ולבחור באופן ידני מה להשאיר ומה למחוק.

ניקוי קבצי זבל בצורה אוטומטית

ניקוי אוטומטי של קבצי זבל במחשב יכול להיעשות בצורה מהירה ופשוטה יותר לעומת ניקוי ידני, זאת באמצעות חיפוש אפשרות של Disk cleanup במערכת ההפעלה וסימון מחיקת כל הקבצים הזמניים. גם במקרה הזה מומלץ מאוד לוודא כי הקבצים שבוחרים למחוק אכן מיותרים עבורכם, ולכן יש לבחור באפשרות של הצגת קבצים לפני שמוחקים אותם לצמיתות.

אילו פעולות נוספות יוכלו לשפר את ביצועי המחשב?

פעולת ניקוי זבל מהמחשב תאפשר לכם לעשות שימוש במחשב האישי שלכם בצורה הרבה יותר נוחה ופרקטית, וכך למנוע תקלותחוץ מניקוי זבל מהמחשב, מה עוד יעזור לשיפור ביצועיו ותקיעות בפעולת המחשב כתוצאה מהצטברות של קבצים זמניים שאינם נחוצים לתפקודו השוטף של המחשב. נוסף לניקוי הזבל מהמחשב, חשוב לתחזק אותו בצורה שוטפת כדי להעלות את ביצועיו ולשפר את דרכי העבודה שלכם איתו.

לכן ההמלצה היא להקפיד להסיר מהמחשב קבצים, תוכנות ויישומים שאינם נמצאים בשימוש כדי למנוע העמסת יתר על הדיסק הקשיח, שכאמור אלו מכבידים על פעולתו וגורמים לו להאטה במרוצת הזמן. אמצו הרגל תקופתי לסריקה של קבצים אישיים שאתם שומרים על המחשב, בפרט קבצי מדיה השוקלים הרבה יחסית כמו תמונות וסרטונים אישיים וחשובים שאתם מעבירים למחשב כדי לבצע גיבוי שלהם מהטלפון. כדי להקל על המחשב מומלץ להימנע משמירה של קבצים כבדים על גבי הדיסק הקשיח הפנימי, ובמקום זאת להעביר קבצים כאלו לשמירה וגיבוי על דיסק קשיח חיצוני שאינו תופס את נפח האחסון הקיים במחשב.

אפשרות נוספת ומומלצת היא להתקין במחשב תוכנה להאצת המחשב שתעלה את ביצועיו, וכך תמנע ממנו בעיות של איטיות וביצועים נמוכים ומסורבלים.

כיצד להאיץ את המחשב שעובד לאט
אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לתיקון מחשבים
היחידה לתיקון מחשבים

חרטנו על דגלנו להביא שינוי בשוק ולהפוך את כל העולם המחשוב לזול ונגיש הרבה יותר.

הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!