טכנאי מחשבים עד הבית! תמורה מלאה לכסף שלך!

לקבלת פרטים או הצעות מחיר
צרו קשר והשאירו פרטים

מחשב נייד מתחמם

לאחרונה המחשב הנייד שמונח על הברכיים שלכם נוטה לחמם יתר על המידה את גופכם? חשוב לשים לב אם מדובר על בעיה קריטית הקיימת במחשב, שכן מחשב נייד מתחמם עשוי לגרום לבעיות מהותיות במחשב עד כדי השבתו. במקרים כאלו יש כמה פעולות פשוטות שתוכלו לבצע בעצמכם כדי למנוע את חימום היתר של המחשב, אך במקרים מורכבים יותר יהיה עליכם לפנות לטכנאי מחשבים מקצועי שיטפל בבעיה.

כיצד תדעו לזהות את הגורמים להתחממות המחשב והאם ניתן למנוע זאת? על כך במאמר הנוכחי.

למה מחשב נייד מתחמם?

פעולה מאומצת של המחשב עשויה לגרום לו להתחממות יתר, ממש כפי שכל אחד מאיתנו מבצע פעולה פיזית הגורמת לתחושת הזעהמדוע המחשב הנייד מתחמם ומה לעשות בנידון וחום בכל הגוף. באופן כללי מחשבים אמורים לעבוד בצורה שוטפת ומלאה ללא כל הפרעה, וכדי שיוכלו לעשות זאת ללא התחממות ותקלות מיותרות קיימים במחשב רכיבי קירור מיוחדים המונעים מהמחשב להתחמם יותר מדי במהלך פעולתו.

לכן מחשב נייד מתחמם מעיד למעשה על בעיה מסוימת הקיימת במחשב, כאשר החשודים המיידיים הם אמצעי הקירור במחשב המיועדים למנוע את התחממותו העודפת.

כיצד לבדוק אם המחשב מתחמם יתר על המידה?

התחממות יתר של המחשב ניתנת לבדיקה באמצעות תוכנה ייעודית לכך, שמטרתה לבדוק את הטמפרטורה הכללית של המחשב. במקרים קיצוניים ניתן להבחין בהתחממות יתר של המחשב הנייד רק באמצעות נגיעה בחלק האחורי בו, שזהו סימן מובהק כי המחשב מתחמם יתר על המידה ויש לבדוק מה הגורם לכך.

ישנן בדיקות ופעולות שניתן לבצע בצורה עצמאית במחשב הנייד, עליהן נפרט בהמשך מאמר זה, כך שלפני שממהרים לפנות לטכנאי מחשבים כדאי לבדוק קודם כל מה הגורמים להתחממות המחשב.

מחשב נייד מתחמם כתוצאה מחסימת פתחי קירור

כתוצאה ממה מתחמם המחשב הניידבכל מחשב נייד קיימים פתחי אוורור ייעודיים המאפשרים לחום המצוי במחשב לצאת דרכם, וכך למנוע התחממות יתר של רכיבי החומרה השונים במחשב. כיוון שמחשב נייד מיועד לרוב לשימוש על גבי ברכיים, כדאי לוודא כי פתחי האוורור במחשב אינם חסומים במהלך השימוש בו כך שהמחשב לא מצליח להתקרר בצורה אידיאלית. מקרים אלו עשויים להתרחש כאשר מניחים את המחשב על הברכיים כשקיים אלמנט נוסף החוצץ בין השניים, כמו כרית להגבהה או שמיכה המחממת את הגוף אך גם את חלקי המחשב.

לכן השימוש הנכון במחשב נייד הוא על גבי הברכיים בלבד ללא אמצעי חציצה, או לחילופין הנחת המחשב הנייד על גבי משטח ישר ושטוח המונע חסימה של פתחי האוורור/קירור במחשב.

מחשב מתחמם כתוצאה מעומס יתר

במידה והמחשב מונח בצורה תקינה על הברכיים או השולחן והוא בכל זאת מתחמם, כדאי לבדוק שהוא לא פועל בצורה מאומצת מדי על ידי סגירת קבצים ויישומים שאינם בשימוש. כמובן שמחשבים נועדו לאפשר למשתמשים לבצע פעולות במחשב בצורה חופשית וללא הגבלה, ולכן אם תרצו להשתמש בכמה תוכנות ויישומים במקביל במחשב תוכלו לעשות זאת – אך שימוש ביותר מדי יישומים ותוכנות עשוי להשפיע על ביצועי המחשב.

אם עליכם להשתמש באון שוטף בתוכנה אחת או יותר שהן כבדות וגדולות יחסית, כדאי לשדרג את הדיסק הקשיח של המחשב הנייד כדי לשפר את מהירות המחשב, לאפשר לתוכנה לפעול בצורה מהירה ופרקטית יותר וכן כמובן גם להפחית מהעומס על המחשב ולמנוע את התאמצותו והתחממותו.

מאווררים והתקני קירור תקולים במחשב

בכדי לאפשר פעולה רציפה ותקינה של המחשב במשך כל שימושו, קיימים בכל מחשב רכיבי חומרה שנועדו לקרר את המחשב ביניהם גםכיצד ניתן למנוע התחממות של מחשב נייד מאווררים ייעודיים. מאווררים אלו מוכרים גם בשם צלעות קירור, ואלו ממוקמים בסמוך למעבד של המחשב כדי לקרר אותו בצורה הדרגתית וטובה. למרות שמחשבים ניידים נוטים להתחמם בצורה מהירה יותר לעומת מחשבים נייחים, זאת כתוצאה משבבי חומרה קטנים יותר ותדר חשמלי נמוך יותר, בכל התחממות יתר של מחשב נייד יש לבדוק האם הגורם לכך הוא תקלה במערכת הקירור הקיימת המחשב.

פעולה זו נעשית רק על ידי טכנאי מחשבים מוסמך, כיוון שיש לפרק את המחשב הנייד כדי להגיע למערכת הקירור הקיימת בו.

כיצד לטפל במחשב שנייד שמתחמם ומה החשיבות בכך?

מחשב שעובד בטמפרטורה גבוהה מהרגיל עשוי להרוס שלל רכיבי חומרה במחשב, עד להרס מוחלט שלו ויציאתו מכלל שימוש. לכן בכל מקרה של מחשב נייד מתחמם, חשוב לפנות לטכנאי מחשבים מקצועי שיאבחן את הבעיה ויטפל בה ביעילות.

מה היתרונות של חיבורו של המחשב הנייד לטלויזיה
אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לתיקון מחשבים
היחידה לתיקון מחשבים

חרטנו על דגלנו להביא שינוי בשוק ולהפוך את כל העולם המחשוב לזול ונגיש הרבה יותר.

הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!