טכנאי מחשבים עד הבית! תמורה מלאה לכסף שלך!

לקבלת פרטים או הצעות מחיר
צרו קשר והשאירו פרטים

מה ההבדל בין ssd ל hdd

המחשב שלכם הפך להיות איטי ומסורבל בצורה בלתי נסבלת? וודאי נתקלתם כבר בהמלצה לשפר את מהירות העבודה של המחשב באמצעות שדרוג הדיסק הקשיח לכזה מסוג SSD, שהפך להיות בשנים האחרונות אחד מהכוננים המומלצים והטובים ביותר לשימוש במחשבים לצרכי עבודה, לימודים, משחקים וכו'.

כדי להבין מה ההבדל בין SSD ל-HDD, והאם כדאי לבצע את שדרוג הכונן כפי שהמליצו לכם כמה וכמה בעלי מקצוע בתחום – ריכזנו במאמר הנוכחי את כל המידע שכדאי לדעת בנושא זה.

מהו כונן HDD?

כונן זה מוכר בשם Hard disk drive או בקיצור HDD, וזהו דיסק קשיח המצוי בכל מחשב נייד או נייח המשמש לשמירת נתונים ומידע עלמה הם מה ההבדלים בין ssd ל hdd המחשב. כונן HDD נחשב לאחד מרכיבי החומרה החשובים והשימושיים ביותר במחשבים, כיוון שבאמצעותו השימוש במחשב הופך להיות פרקטי יותר על ידי שמירת כל המידע שקיים במחשב ואפשרות לחזור לנתונים אלו בכל זמן אחר.

נוסף לאפשרות של שמירת נתונים ומידע באופן ידני על הדיסק הקשיח, המחשב מסוגל לבצע פעולות שונות בצורה אוטומטית כאשר האחסון בדיסק הקשיח משמש אותו להעלאה ושמירה של מידע חיוני, כמו שימוש בקבצים זמניים במהלך העלאה ופעולת מערכת ההפעלה של המחשב.

מהו כונן SSD?

עד לא מזמן כונן HDD היה הכונן היחידי הקיים במחשבים שמאפשר שמירה ואחסון של מידע ונתונים, אך כיום הודות להתפתחותבשונה מכונני HDD, דיסקים קשיחים מסוג SSD אינם כוללים חלקים נעים הטכנולוגיה של המחשבים נכנס לשוק שחקן חדש ומשופר יותר המוכר בשם SSD. זהו אמצעי לאחסון מידע במחשב המוכר בשם Solid-State Drive, או בקיצור SSD. בשונה מכונני HDD, דיסקים קשיחים מסוג SSD אינם כוללים חלקים נעים ולכן אלו נחשבים למהירים יותר וכן מורידים את הסיכוי להתרחשות תקלות.

מהם ההבדלים בין כונן SSD לבין כונן HDD?

ההבדל המהותי והבולט ביותר בין שני כוננים אלו הוא המהירות, כאשר כונן SSD מסוגל לבצע כתיבה או העתקה של נתונים באופן מהיר ביותר לעומת כונן HDD המבצע ביצועים בינוניים. נוסף למהירות העבודה של הדיסק הקשיח, כונן מסוג SSD צורך הרבה פחות חשמל לעומת כונן HDD, מאפיין משמעותי במקרה של מחשבים ניידים שמטרתם לפעול כמה שיותר זמן ללא תלות בחיבור פיזי לשקע חשמל.

יחד עם היתרונות הברורים שיש לכונן החדש מסוג SSD, ישנם כמה מאפיינים המבליטים את כונני HDD הוותיקים לעומת כונני SSD. אחד מהמאפיינים הללו נוגעים לכמות שטח האחסון הקיימת בדיסק הקשיח, כאשר כונן HDD מאפשר שטח אחסון של עד 2 טרה בייט ואילו כונן SSD מתקדם מאפשר אחסון של עד 1 טרה בייט "בלבד". בנוסף לכך, העלות של דיסק קשיח HDD תהיה נמוכה בהרבה לעומת דיסק קשיח מסוג SSD, שעלותו גבוהה יותר בכמה אחוזים.

איזה כונן מומלץ יותר?

ניתן לומר כי מבחינה טכנית ופרקטית, כונן מסוג SSD הוא המומלץ ביותר להתקנה על גבי המחשב. כיוון שמהירות העבודה של כונן מסוגמה ההבדל בין ssd ל hdd ומה מומלץ יותר זה היא המבליטה את היתרונות הקיימים בו, אין ספק שתהליכי העבודה על מחשבים שיש בהם כונני SSD יהיו הרבה יותר נוחים ופרקטיים לעומת כוננים רגילים מסוג HDD. התקנה של כונן SSD תהיה הרבה יותר יעילה עבור מחשבים שיש בהם תוכנות כבדות יחסית, כיוון שבאמצעות מהירות הכתיבה והעתקה של הנתונים על גבי הדיסק הקשיח, גם תוכנות גדולות וכבדות יעלו ויעבדו בצורה מהירה יותר ויחסכו זמן רב ויקר למשתמש.

יחד עם היתרונות הברורים של כונן SSD, יש להתאים את הכונן הרלוונטי לצרכיו של כל משתמש כיוון שגם לכונן מסוג HDD יש יתרונות על פני כונן SSD. לכן אם המטרה של המשתמש מהמחשב היא קבלת שטח אחסון גדול יותר בעלויות נמוכות, כונן מסוג HDD יעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר ויהיה השימושי ביותר למטרות אלו.

כיצד לשלב בין שני הכוננים?

כיוון שלכל אחד מהכוננים יש את היתרונות שלו, כדאי לשלב בין שניהם במהלך העבודה על המחשב. אפשרות התקנה של שני דיסקים קשיחים זמינה רק עבור מחשבים נייחים כך שניתן להקצות את כונן HDD לתוספת שטח אחסון, ואילו כונן SSD ישמש להפעלה של מערכת ההפעלה במחשב. לכן במקרה של מחשבים ניידים ההמלצה היא להחליף דיסק קשיח מסוג HDD ל-SSD כדי לשפר את מהירות המחשב וביצועיו הכלליים.

כיצד להאיץ את המחשב שעובד לאט
אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לתיקון מחשבים
היחידה לתיקון מחשבים

חרטנו על דגלנו להביא שינוי בשוק ולהפוך את כל העולם המחשוב לזול ונגיש הרבה יותר.

הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!