טכנאי מחשבים עד הבית! תמורה מלאה לכסף שלך!

לקבלת פרטים או הצעות מחיר
צרו קשר והשאירו פרטים

מה ההבדל בין סוגים שונים של בלוקצ'יין?

טכנולוגיית הבלוקצ'יין משנה את העולם, בזכות התפקיד המרכזי שיש לה במכוון תעשיות שונות. היא מספקת דרך מאובטחת ומבוזרת לאחסון וניהול נתונים ומאפשרת ליצור רשומות מוגנות.

מעבר לעובדה שבשביל להבין מה זה קריפטו יש לצבור ידע גם לגבי בלוקצ'יין, למעשה הטכנולוגיה רלבנטית ליישומים שחורגים מגבולות שוק הקריפטו. במהלך השנים צצו פלטפורמות שונות, כל אחת עם תכונות ויכולות ייחודיות.

במאמר זה נסקור כמה מפלטפורמות הבלוקצ'יין הפופולריות ביותר, ואת ההבדלים ביניהן.

בלוקצ'יין ביטקוין

הבלוקצ'יין של Bitcoin הייתה הפלטפורמה הראשונה שנוצרה, והיא נותרה המוכרת והנפוצה ביותר. ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי מבוזר הפועל על בסיס הפלטפורמה, שמספקת קרקע מעולה לביצוע עסקאות מאובטחות, שקופות ובלתי ניתנות לשינוי ללא צורך בסמכות מרכזית. בבלוקצ'יין נעשה שימוש במנגנון של הוכחת עבודה, במסגרתו כורים מתחרים בפתרון חידות מתמטיות מורכבות כדי לאמת עסקאות ולהרוויח פרסים.

בלוקצ'יין אית'ריום

Ethereum היא פלטפורמת הבלוקצ'יין השנייה בגודלה אחרי הביטקוין. בניגוד למטבע הוותיק מכולם, אית'ריום הוא יותר מרק מטבע קריפטוגרפי. מדובר בפלטפורמה מבוזרת שמאפשרת למפתחים ליצור אפליקציות מבוזרות באמצעות חוזים חכמים. חוזים חכמים הם חוזים שיכולים להפוך תהליכים מורכבים – כמו עסקאות פיננסיות – לאוטומטיים, ללא צורך במתווכים.

בלוקצ'יין ריפל

Ripple היא פלטפורמת בלוקצ'יין שמתמקדת בהעברת תשלומים חוצי גבולות, במהירות גבוהה ובעלות נמוכה. המטבע הקריפטוגרפי המקורי שלה, XRP, משמש כדי להקל על עסקאות בפלטפורמה. המנגנון של ריפל מבוסס על אלגוריתם ייחודי הנקרא Ripple Protocol Consensus Algorithm (RPCA), המאפשר עיבוד עסקאות מהיר ויעיל. ריפל מיועדת לשימוש ארגוני, והטכנולוגיה שלה נמצאת כיום בשימוש על ידי בנקים ומוסדות פיננסיים גדולים.

Hyperledger Fabric

פלטפורמת בלוקצ'יין בקוד פתוח עבור שימוש ארגוני. רק משתתפים מורשים יכולים לגשת לרשת ולהשתתף בה, והיא ניתנת להתאמה אישית. הפלטפורמה משמשת ליצירת מגוון רחב של יישומים מבוזרים, כגון מערכות לניהול שרשרת אספקה ​​ופתרונות זיהוי דיגיטליים. הבלוקצ'יין מבוססת על ארכיטקטורה מודולרית, המאפשרת אינטגרציה קלה עם מערכות ארגוניות קיימות.

Corda

עוד פלטפורמת בלוקצ'יין ממוקדת ארגונים, שנוצרה עבור תעשיית השירותים הפיננסיים. גם היא פתוחה רק עבור מורשים, ומאפשרת לבצע עסקאות מאובטחות ופרטיות ללא צורך בסמכות מרכזית. Corda משתמשת במנגנון קונצנזוס ייחודי הנקרא שירות הנוטריון, המאפשר אימות עסקה יעיל ללא צורך בכרייה. הפלטפורמה רלבנטית למגוון רחב של יישומים פיננסיים, כגון מימון מסחרי ומערכות לניהול נכסים.

EOS

פלטפורמת בלוקצ'יין שמשמשת לפיתוח יישומים מבוזרים במהירות גבוהה. במסגרת המנגנון שלה, מצביעים בעלי אסימונים עבור יצרני בלוקים שאחראים לאימות עסקאות. ל-EOS תפוקת עסקאות גבוהה והשהייה נמוכה, מה שהופך אותה לאידיאלית עבור עיבוד מהיר של עסקאות. הפלטפורמה ניתנת להתאמה אישית רבה ומאפשרת יצירת יישומים מורכבים.

לסיכום

טכנולוגיית הבלוקצ'יין עברה דרך ארוכה מאז יצירת הביטקוין, וכיום נעשה בה שימוש בתעשיות שכלל אינן קשורות לשוק של מטבעות קריפטו ונכסים דיגיטליים. ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח, ייווצרו שימושים נוספים לבלוקצ'יין בתעשיות שונות.

אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לתיקון מחשבים
היחידה לתיקון מחשבים

חרטנו על דגלנו להביא שינוי בשוק ולהפוך את כל העולם המחשוב לזול ונגיש הרבה יותר.

הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!