טכנאי מחשבים עד הבית! תמורה מלאה לכסף שלך!

לקבלת פרטים או הצעות מחיר
צרו קשר והשאירו פרטים

סוגי זיכרון במחשב

זיכרונות הם בין הדברים המהותיים ביותר עבור כל אחד מאתנו, וכך נכון לומר גם עבור המחשבים המלווים אותנו בכל רגע בחיים. בין אם מדובר על מחשב נייד פרטי, מחשב נייח בעבודה, טאבלט למטרות פנאי ומשחק או טלפונים חכמים – כל המכשירים הדיגיטליים הללו לא יוכלו לתפעל כראוי ללא רכיב זיכרון ייעודי שנמצא בהם. במקרה של זיכרון למחשב, קיימים סוגי זיכרון במחשב שונים ומגוונים המשפיעים בסופו של דבר על פעולתו השוטפת של המחשב.

בכדי להבין את החשיבות של זיכרון במחשב וכיצד לשפר את עבודתו, ריכזנו במאמר הנוכחי את כל המידע שצריך לדעת בנושא זה.

מהו זיכרון במחשב?

זיכרון במחשב מוכר בשם RAM שאלו הם ראשי התיבות של Random Access Memory, ובתרגום לעברית מדובר על זיכרון גישהמה זה אומר זיכרון במחשב אקראית. סוג זיכרון זה הוא זיכרון נדיף, זאת אומרת שהמידע שקיים עליו יכול להתנדף במהירות וללא זכר כאשר מנתקים את המחשב, וכך מתפנה עליו מקום להצגה וכתיבה של מידע חדש על פי הצורך. זיכרון במחשב/RAM הינו למעשה רכיב פיזי המותקן בתוך כל המחשב, והוא ממוקם על לוח האם של המחשב בסמוך למעבד. אותו רכיב נראה כמו כרטיס ארוך ודק המזכיר במראהו את הסרגל, והוא מכיל כמה וכמה מחברים קטנים בצבע זהב.

מה החשיבות של סוגי זיכרון במחשב?

כשמדברים על RAM במחשב מתייחסים למעשה לכמה סוגי זיכרון במחשב שניתן להתקין במחשבים, זאת על פי הצורך והייעוד בשימוש של כל מחשב. באמצעות הזיכרון במחשב המעבד יכול להגיע לזיכרונות שונים הנמצאים על גבי ה-RAM, לשלוף מידע רלוונטי ולהציג אותו על פי הצורך או לאפשר לבצע כתיבה של פעולות על גבי המחשב.

היתרון המרכזי של רכיב הזיכרון במחשב מסוג RAM הוא מהירות הגישה אליו, כך שניתן לבצע פעולות של הצגה וכתיבת מידע ונתונים במהירות גבוהה יחסית לעומת סוגי זיכרון במחשב אחרים עליהם נרחיב בהמשך. משום כך זהו רכיב הזיכרון הנפוץ ביותר בשימוש במחשבים שונים.

אילו סוגי זיכרון במחשב קיימים?

כאמור, זיכרון RAM מתייחס לכמה סוגי זיכרון במחשב המאפשרים למעבד לגשת אל מידע הקיים בזיכרון ולהציג אותו בהתאם. לכן ניתןאילו סוגי זיכרון קיימים במחשב למנות כמה סוגים נפוצים של זיכרון במחשב הקיימים כיום למטרות שונות:

  • SRAM זיכרון סטטי – זהו זיכרון נדיף אך סטטי, ולא אין צורך לרענן את המידע שקיים עליו. מדובר על זיכרון מהיר יחסית אך מצד שני הוא נדיף, ולכן הוא משמש לרוב עבור בניית זיכרונות מטמון (Cache).
  • DRAM זיכרון דינמי – זהו זיכרון נדיף שמשתנה כל הזמן, ומכאן שמו, ולכן זהו סוג זיכרון הדורש ריענון בתדירות גבוהה כדי לפעול בצורה פרקטית. זיכרון זה מיועד לרוב עבור קונסולות משחק או כרטיסי רשת.
  • SDRAM זיכרון דינמי מסתנכרן – זיכרון שהתפתח על בסיסו של זיכרון DRAM, אך בשונה ממנו הוא מסתנכרן במקביל למעבד ולכן הוא מסוגל לבצע כמה פעולות במקביל ולא להגיב בכל פעם שנכנס מידע חדש.
  • DDR SDRAM – זהו זיכרון הזהה לזיכרון מסוג SDRAM, אך הוא מהיר הרבה יותר ומאפשר ביצועים טובים יותר. כיום ישנם 3 סוגים שונים של כרטיס זיכרון זה הממוספרים מ-2 עד 4, כאשר מספר סידורי גבוה יותר מעיד על איכות ביצועים איכותית ומהירה יותר. משום כך אלו גם כרטיסי הזיכרון הנפוצים כיום בשימוש במחשבים חדשים.
  • ROM זיכרון קריאה בלבד – נוסף לזיכרון RAM הנדיף המאפשר להציג ולכתוב מידע, קיים סוג זיכרון במחשב נוסף המאפשר את פעולת ההצגה/קריאה בלבד. בנוסף, סוג זיכרון זה מאפשר לשמור על הנתונים עליו באופן קבוע והם אינם מתנדפים לאחר ניתוק המחשב.

כמה זיכרון המחשב שלכם צריך?

כפי שניתן לראות, סוגי זיכרון במחשב הם רבים ומגוונים, כאשר לכל סוג זיכרון יש השפעה מהותית על פעולת המחשב. משום כך מומלץ לבחור את המחשב שיתאים לצרכים שלכם על פי סוג הזיכרון הקיים בו. חשוב להבדיל בין זיכרון של מחשב לאחסון של מחשב, כיוון שהזיכרון של המחשב מאפשר לאחסון בו את נתונים שונים במהלך פעולתו השוטפת, ואילו אחסון של המחשב הינו המקום בו ניתן לשמור קבצים ונתונים אליהם ניתן לגשת בכל זמן.

כיצד ניתן למנוע התחממות של מחשב נייד
אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לתיקון מחשבים
היחידה לתיקון מחשבים

חרטנו על דגלנו להביא שינוי בשוק ולהפוך את כל העולם המחשוב לזול ונגיש הרבה יותר.

הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!