טכנאי מחשבים עד הבית! תמורה מלאה לכסף שלך!

לקבלת פרטים או הצעות מחיר
צרו קשר והשאירו פרטים

מחשב איטי מאוד

מי מאתנו לא נתקל בתחושות תסכול וייאוש מול המחשב שברגע אחד פשוט מחליט להפסיק לעבוד, או גרוע מכך עובד בצורה איטית ומסורבלת ופוגע בתהליכי השימוש הפרקטיים בו. אם דבר כזה קורה כשאתם בעבודה, תוכלו פשוט לקרוא למחלקת ה-IT כדי שיטפלו בבעיה – אך מה קורה כאשר מדובר על המחשב הפרטי שלכם בבית? האם עליכם לפנות לטכנאי מחשבים שיסדר את התקלה? לפני שעושים זאת, כדאי קודם כל להבין למה מחשב איטי מאוד והאם יש פעולות עצמאיות שניתן לעשות לבד כדי לייעל את העבודה על המחשב.

הגלישה ברשת איטית ומסורבלת

מחשב איטי מאוד יכול להתבטא במהירות הגלישה של המשתמש בדפדפן כזה או אחר ברשת, כאשר מנסים לפתוח אתרים, קישורים ומנועי חיפוש באינטרנט ואלו לא עולים או לוקח זמן רב עד שהם נטענים ומציגים תוכן ותמונות.

תוכנות וקבצים במחשב נטענים זמן רב או לא עולים

מקרים אחרים של מחשב איטי מאוד יכולים להתבטא בשימוש בתוכנות וקבצים הנמצאים על המחשב עצמו, ולא ברשת האינטרנט. כךמה ניתן לעשות כשהמחשב מאוד איטי שמצד אחד הגלישה ברשת היא מהירה ואיכותית, אך מצד שני כאשר מנסים לגשת אל תוכנה או קובץ מסוים הנמצא במחשב, הם אינם מגיבים או לוקח זמן רב עד שהם נפתחים.

תהליך ההדלקה של המחשב איטי מאוד ומתסכל

לחצתם על כפתור ההפעלה במחשב הנייד או הנייח ואתם כבר כמה דקות מסתכלים על החיווי של טעינת המחשב? זוהי עוד אחת מהבעיות של מחשב איטי מאוד, כאשר הבעיה מתחילה כבר בשימוש ההתחלתי עם המחשב והמתנה ממושכת עד לטעינתו המלאה והצגת מערכת ההפעלה.

מחשב איטי מאוד – מהם הגורמים והפתרונות לכך?

כפי שניתן לראות, ישנם מקרים רבים המתבטאים בפעולת מחשב איטי מאוד, ולכן הסיבות וגם הפתרונות לכך עשויים להיות מגוונים. לרוב איטיות של המחשב לא מעידה על בעיה כללית שקיימת במחשב, אלא בעיה ספציפית הקיימת בו בהתאם לגורמים שונים כמו אלו:

  • בעיות חיבור לרשת – גלישה איטית במחשב נייד או נייח אינה בהכרח מעידה על בעיה במחשב, אלא דווקא על בעיה הקיימתמה הגורמים והפתרונות למחשב מאוד איטי בחיבור של המחשב לרשת האינטרנט. לכן אם המחשב מחובר לרשת אלחוטית, יש לנסות להתחבר לרשת זמינה אחרת או להעביר את החיבור לחיבור פיזי באמצעות כבל המשפר מאוד את איכות ומהירות הגלישה.
  • קבצים ותוכנות בעייתיים – אם קובץ, תוכנה או יישום במחשב לא מגיבים או איטיים מאוד יש לבדוק האם מדובר על קובץ/יישום/תוכנה ספציפיים שעושים בעיות, כיוון שכך ניתן להסיר או לעדכן את התוכנה הבעייתית ולתקן את בעיית האיטיות של המחשב.
  • מערכת הפעלה לא מעודכנת – במקרים של זמן טעינה איטי כבר בהדלקת המחשב והעלאת מערכת ההפעלה, יש לוודא כי מערכת ההפעלה המותקנת במחשב מעודכנת לגרסה האחרונה ביותר.
  • מחשב מתחמם – בכל מחשב (נייד או נייח) מותקנים מאווררים קטנים שנועדו לקרר את המחשב וכן את רכיב המעבד, שהולך ומתחמם ככל שזמן השימוש במחשב עולה. כאשר קיימת תקלה או הצטברות אבק על המאווררים הללו, פעולת הקירור שלהם הופכת פחות יעילה וכך נוצר מצב בו המחשב מתחמם במהלך פעולתו השוטפת. התחממות של המחשב עשויה להשפיע על מהירות המחשב, וכך להוביל למצב של מחשב איטי מאוד.
  • חדירת ווירוסים למחשב – ווירוסים ותוכנות ריגול זדוניות עשויים להשפיע מאוד על יעילות ומהירות המחשב, ולכן כאשר המחשב הופך להיות איטי ומסורבל עולה החשד כי חדר למחשב ווירוס סורר המאט אותו. במקרים כאלו חשוב להתקין תוכנת אנטי וירוס שיוכלו להסיר ווירוסים כאלו, ואף למנוע את חדירתם למחשב באופן שוטף.
  • עודף קבצים במחשב – כל מחשב יכול להכיל כמות מסוימת של נפח אחסון, ולכן כאשר המחשב רווי בקבצים, תוכנות, יישומים ותוכנות אחרות השמורות עליו הוא יהפוך להיות איטי מאוד כיוון שכל אלו מכבידים על פעולתו. הפתרון הוא למחוק קבצים ותוכנות שאינם בשימוש, או להעבירם לכונן חיצוני אם לא רוצים למחוק אותם לאלתר מהמחשב.

מתי צריך לשדרג את הארד דיסק במחשב?

סיבה נוספת ונפוצה במקרה של מחשב איטי מאוד היא תקלה של הארד דיסק, או שימוש במחשב ישן יחסית שהארד דיסק בו מיושן. במצבים כאלו החלפה של הדיסק הקשיח בארד דיסק מסוג SSD תהיה יעילה ותפתור את הבעיה, כיוון שמדובר על הארד דיסק חדשני ואיכותי יותר המשפר את מהירות פעולתו של המחשב.

מה היתרונות של חיבורו של המחשב הנייד לטלויזיה
אז מה היה לנו בכתבה:
היחידה לתיקון מחשבים
היחידה לתיקון מחשבים

חרטנו על דגלנו להביא שינוי בשוק ולהפוך את כל העולם המחשוב לזול ונגיש הרבה יותר.

הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!